HOPPY GO: ŽENY AUTA PŮJČUJÍ
ŽENY AUTA PŮJČUJÍ: ČELNÍ NÁRAZ DO SVODIDEL PŘEDSUDKŮ
Sociální sítě
media relations
copywriting
PR strategie
personální PR
media monitoring
Social Media Listening
Ghostwriting
Event Management
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/639340906d8df4831d9dcd8d_hoppy-go.jpeg)
VÝZVA
Komunitní carsharingová platforma HoppyGo přišla se sociálně orientovaným projektem Ženy auta půjčují, který nabízí ženám v tíživé situaci přístup k autu zdarma a zároveň zviditelňuje ženy-řidičky. K získání adekvátní mediální pozornosti bylo třeba vyvinout strategii, která stereotypizovaná témata nabourává a otevírá k diskuzi.
ŘEŠENÍ
O ženách za volantem u nás mluví především muži. Výchozím bodem celé situace tudíž bylo zvýraznit hlas žen samotných. Co potřebují a co si samy myslí? Ve spolupráci s konzultační společností IPSOS a neziskovou organizací znesnáze21 jsme pro HoppyGo připravili rozsáhlý průzkum, který nám umožnil podívat se na celou situaci v komplexním měřítku. Průzkum na jednu stranu vyvrátil zažitá klišé a jednoznačně ukázal, že ženy řídí rády – auta i své životy. Na druhou stranu zviditelnil fakt, že některé z předsudků o sobě sdílejí ženy samy: například přesvědčení, že jsou skutečně horší řidičky.
{{cool-video}}
{{cool-stats}}
{{cool-layout}}
AKCE, KTERÁ NALÁKALA AUTO-MOTO I LIFESTYLE NOVINÁŘE
Vydali jsme se proto dvěma směry zároveň: otevřít téma k diskuzi a zároveň ho uchopit sebevědomě a aktivně. Ideální platformou se ukázala živá akce, konkrétně konference Ženy a mobilita. Její přípravu jsme zaštítili od A do Z – pětitýdenní proces zahrnoval vymýšlení konceptu, přípravu dramaturgie a výběr hostů, ale i produkční detaily jako jsou vhodné dárky pro hosty konference. V zaplněném sále populární Kavárny co hledá jméno se vystřídalo šest inspirativních speakerů a speakerek, včetně námi získané ambasadorky projektu, automobilové závodnice Olgy Roučkové. Širokému spektru příspěvků – od příběhů matek samoživitelek až po obecné téma svobodného a bezpečného pohybu ženy v městském prostředí – přihlíželo na místě přes 20 novinářů z oblasti auto-moto, denního zpravodajství či lifestylu.
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/63971192b761b02fb49326b0_zenyvmobilite-09985_websize.jpg)
Konference tedy posloužila jako mediálně viditelný start celého projektu, ale zároveň i jako součást širší strategie, kterou jsme pro projekt navrhli. Kromě strategických partnerství s Heroine a Akčními ženami jsme využili i dlouhodobé spolupráce s influencerkou Violou Hejlovou známou na Instagramu jako Mazaná matka.
Mediální výstupy zahrnují Denik.cz (článek o konferenci a navazující rozhovor s ambasadorkou projektu Olgou Roučkovou), Heroine, Metro, Business and Professional Women, Žena v autě, časopis What a magazín Innovation, Mediaguru. Klient si navíc samotný formát „mini-konferencí“ oblíbil a rád by ho integroval jako součást dlouhodobé PR strategie zaměřené na prezentaci známých i opomíjených trendů ve sdílené mobilitě.
5
týdnů intenzivní příprava eventu
30+
mediálních výstupů
1 000 000+
AVE
6
inspirativních speakerů
20+
novinářů
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/63971174ca8d8c495602ed33_zenyvmobilite-09578_websize.jpg)
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/63971189d6a20c3491643000_zenyamobilita-09561_websize.jpg)