VR MEDICAL
Od neznámé firmy k výrazné značce a IT osobnosti roku
Sociální sítě
media relations
copywriting
PR strategie
personální PR
media monitoring
Social Media Listening
Ghostwriting
Event Management
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/6408860a0bcab25ef3b56ddb_IMG-52%20Large.jpeg)
Technologicky orientovaná plzeňská firma VR Medical za námi přišla se zdravotnickou rehabilitační službou ve virtuální realitě, kterou potřebovala svými slovy “dostat do médií”.
Firma stojí na silném odborném základu a jako jediná v Česku má produkt certifikován Státním ústavem pro kontrolu léčiv. VR Medical je nástroj pro rehabilitaci (fyzioterapii a ergoterapii), aktivizaci, kognitivní trénink a diagnostiku. Jedná se o jednoduchý headset pro virtuální realitu opatřený speciálně vyvinutým softwarem.
Tým na produktu usilovně pracuje a snaží se jej neustále vylepšovat. Nemá ale kvůli tomu velký prostor soustředit se na marketingovou komunikaci a značku jako takovou.
Finálním mediálním výstupům, které si klient přál, tak musela předcházet:
- komplexní byznysová strategie,
- marketingová strategie,
- mediální strategie,
- definice cílů
- a v neposlední řadě také revize brandu a stávajících komunikačních prostředků.
To vše jsme klientovi zajistili a z neznámé firmy se tak s naší pomocí stala výrazná značka, jejíž CEO se stal IT osobností roku.
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/6408860a0bcab25ef3b56ddb_IMG-52%20Large.jpeg)
VÝZVA
Dostat do širokého povědomí firmu se skvělým produktem, známým jen ve velmi úzkých kruzích expertů, bez jasně definované byznysové a mediální strategie, cílů a výrazného brandu.
ŘEŠENÍ
Po několika úvodních diskuzích jsme dospěli k tomu, že je potřeba nadefinovat zejména byznysové cíle, ke kterým mají PR aktivity přispívat a případně je doplňovat. Bez nich totiž nemá smysl slepě posílat tiskové zprávy do médií. Mediální pokrytí by sice firma získala, ale nijak by nepřispělo k plnění jejich vyšších cílů.
Vrátili jsme se proto k úplnému základu - stavbě byznys plánu, marketingové strategie, definice brandu, corporate identity a úpravě webu.
{{cool-video}}
OD KONZERVATIVNÍ MEDICÍNSKÉ ZNAČKY K VIZIONÁŘSKÉMU STARTUPU
Hlavním cílem byl prodej produktu a jasně definovaná go-to-market strategie, přidruženým cílem pak brand awareness ve vybraných segmentech trhu a u široké veřejnosti.
Stěžejní cílová skupina zahrnovala zejména vedení nemocnic, lékaře, fyzioterapeuty či rehabilitační zařízení a lázně. Druhotným cílovým publikem pak byli potenciální investoři.
Průzkum mezi cílovými skupinami mimo jiné ukázal, že preferují spolupráci s již zavedenými či mediálně viditelnými značkami.
VR Medical proto čekala výzva v podobě nové komunikační strategie, která musela být doplněna také přípravou základních brandových assetů a nové webové prezentace.
Původně konzervativní medicínská značka bez výrazu potřebovala projít výraznou proměnou v uvolněnější vizionářský startupový brand, který je stále relevantní pro lékařské prostředí, ale zároveň známý v investorských kruzích.
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/6408861d21bdc04855022eef_VR-medical-4%20Large.jpeg)
STRATEGICKÝ DISCOVERY LAB NA MÍRU
Poté, co jsme si ujasnili, že nebudou stačit kosmetické úpravy, ale spíše zevrubná proměna, postavili jsme pro VR Medical takzvaný Discovery Lab – strategický zážitkový workshop, zaměřený na kolektivní zkoumání a (re)definování značky a komunikace. Ten nám umožnil dát dohromady jasné byznysové i komunikační cíle značky a pochopit, jaké jsou základní hodnoty a vize brandu.
S přípravou wireframů pro web, návrh corporate identity, loga a dalších grafických assetů i výrobou video a foto obsahu pomohlo studio Brainz Disruptive.
OD NEZNÁMÉHO ZAKLADATELE K IT OSOBNOSTI ROKU
Zároveň jsme se zaměřili na budování osobní značky zakladatele a CEO, Konstantina Novikova, a to jak skrze tradiční média, tak přes LinkedIn. Ten se i díky kontinuálnímu budování jména stal IT osobností roku.
VR Medical během několika měsíců získal robustní “balení”, které jí od začátku chybělo.
{{cool-layout}}
MEDIÁLNÍ TŘEŠNIČKA NA DORTU
Finálním výsledkem byla také původně poptávaná PR strategie a z ní vycházející mediální výstupy. Komunikace postavená na pevných nohách silného brandu sdělovacími prostředky zarezonovala.
Celonárodní mainstreamová média
O VR Medical informovala jak celonárodní mainstreamová média, která firmu začínají vnímat jako lídra v oboru (MF Dnes, Deník, velký profilový rozhovor v Ekonomu, ale i zprávy v ČTK), tak regionální (Plzeňská drbna, Plzeňský rozhled, jihlavska.drbna.cz, regionplzen.cz).
Byznysová, technologická a IT média
Článek vyšel na tech webu CzechCrunch a videoreportáž vytvořil server SJ.News.
Zájem vzbudil VR Medical i ve specializovaných IT médiích, jako jsou Chip či portály Svět Androida, systemonline.cz a ExportMag. ComputerWorld dokonce zařadil Konstantina Novikova mezi top IT osobnosti roku.
Odborná medicínská média
O VR Medical se mluvilo i v odborných medicínských médiích.
Magazín Medical Tribune otisknul velký rozhovor s CEO, zástupci firmy i odborníci o produktu hovořili v podcastech SF Talk a Medicína Srdcem, články vyšly v Revue 50plus a HospitalIn a také na lifestylovém portálu kudyznudy.cz. Dosud největším zásahem je ale televizní reportáž v primetimových Televizních novinách TV Nova.
Nominace na ceny
Zásadním stvrzením dobře nastartovaného renomé v oblasti, na které rozšíření služby VR Medical závisí nejvíce, je pak nominace na prestižní mezinárodní ceny VR Awards v kategorii Healthcare of the Year.
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/640886769b0cfd2dfa82fbcb_vr_medical57%20Large.jpeg)
![](https://assets-global.website-files.com/63932f50b143763807a4f76c/6408867e19bdd65635c684c6_vr_medical66%20Large.jpeg)